Friday, July 11, 2014

" Kembar comel "

"Eh, Afrina kenapa nangis ni",...( agaknya sebab mama dia
pakaikan tudung kot, sebab tak suka pakai, aku berkata dalam
hati, bila kudapati 'Afrina' menangis, tidak ceria seperti biasa )

"Eh...la, ni Afrina kat tangga, ni sape pulak?" Aku bertanya kehairanan.
"Ni Saidah, baru datang pagi ni" jawab kawanku..

"La..sama la muka diorang kan."

Itulah yang terjadi masa mula-mula Saidah sampai awal Mei baru ni. Saya terkonpius sekejap. 
Diorang ni macam kembar, tapi lain ayah dan lain mak, betul tak? Bezanya Afrina pipinya tembam sikit, Comelkan? Kedua-duanya baru 4 tahun.


4 comments:

  1. Eh... betullah Azie memang seiras betul macam kembar.
    Kalau tak perhati betul-betul memang boleh tersalah.
    Mata dia sepet pun sama:)
    ReplyDelete
    Replies
    1. haa kan, kzakie pun setuju kan, tapi sekarang ni saya dah cam dah mana satu saidah, mana satu afrina, saidah pakai tudung, afrina tak pakai, tapi ni saya pakaikan sbb nak amik gambar.
      Delete
  2. sis ada pernah dgr , dlm dunia ni ada 7 org milik rupa yg sama . saya dah byk kali jumpa org baru kenal tapi dia kata mcm dah biasa jumpa saya ... mmg mirip tapi ada beza pada ketebalan bibir dan letak duduk hidung tu ... ibu bapa mrk ni tahu tak ? sporting lak pulak mrk ni ... manis jer
    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pun ada dengar tu, dulu selalu jugak org Tanya, pernah belajar kat U ni ke, U tu ke, padahal mana ada belajar sampau U, ha ha..
      Masa mula2 dulu memang Nampak seiras sangat, sekarg dah Nampak beza.
      Parents diorg tak tau lagi ni, nanti nak jumpakan jugak diorg dgn parent satu sama lain, biar maknya pun terpegun
      Delete
Saidah ( kiri ) dan Afrina ( kanan )

No comments:

Post a Comment

Search This Blog